Skupno število ogledov strani

ponedeljek, 28. oktober 2013

kostanjeva torta z orehi in kakavom


Kostanj  . . .  kostanj  . . . pred kakšnimi tremi tedni sem razmišljala, da bom letos verjetno ostala brez njega, da ga mogoče ne bom niti imela prilike poskusit.
Vendar sem se pošteno vštela. Na srečo.

Prav kmalu zatem mi ga je ponudila Mirjam, moja rešiteljica, kar se  zelenjave pa tudi sadja tiče. Na kostanj nisem računala. Pa sem ga dobila. Lepega, zdravega, velikega, dobrega.

Moram priznat, da imam jaz raje kuhanega kot pečenega. Skuham ga, potem pa kar z zobmi . . .  krak . . .  na polovico in potem si zopet pomagam z zobmi in pojem sredico . . . ja . . . tako smo ga jedli še kot otroci in tako mi je všeč še danes.

Naredila sem nekakšno torto, že drugič to jesen.

Naredila sem dva poskusa "pridobivanja"  kostanjevega pireja (v mojem primeru ni bil pire, ker sem pustila tudi večje koščke, nisem nič pasirala).

V prvem primeru sem ga olupila in ga skuhala. Potem sem odstranila še notranjo kožico.
V drugem primeru sem skuhala celega, potem sem z žličko oz. tudi z majhnim nožkom izdolbla "meso". Definitivno sem bila bolj zadovoljna z drugim načinom, ki mi je vzel dosti  manj časa in delo je bilo bolj čisto.

 











sestavine:

200 g moke (100 g pirine polnozrnate moke Mlinotest, 100 g črne pšenične moke Mlinotest)
300 g kostanjevega "mesa" (ne morem reči pireja, ker nisem spasirala)
    100 g orehovih jedrc (večji koščki)
    3 jajca
    100 g rjavega sladkorja
    1 navaden jogurt
    3 žlice olivnega olja
    2 žlici kakava
    1 pecilni prašek
    2 žlici ruma



Kostanj sem kuhala celega približno 40 minut. Odrezala sem ploščato stran kostanja (zgornja slika) z nožkom in izdolbla vso sredico (brez notranjega olupka) z žličko tako, da so ostali tudi koščki. Nič nisem pasirala.

Jajca sem penasto zmešala s sladkorjem, dodala jogurt, rum, olivno olje, primešala moke s pecilnim praškom in kakavom, nazadnje sem z leseno kuhalnico primešala še kostanj in orehe.































Testo sem preložila v pekač obložen s peki papirjem in pekla 40 minut na 170 stopinj.






Če jo boste delali, lahko povečate količino sestavin in bo torta malo višja, ali pa pečete v manjšem pekaču in bo torta . . .  tudi višja.
Vendar je tudi takšna zelo dobra. Zraven bi pasala stepena smetana, ki je jaz nisem pripravila in tudi na sliki je ni . . .

Lep teden želim vsem, ki pridete na ta blog.


5 komentarjev:

  1. Meni je opet bolji pečeni kesten, ali jako volim i kuhani. Nikada nisam radila kesten pire jer smatram da je to posao za dokone - ne mogu si pomoći:)) Zato mi se jako sviđa ovaj tvoj jer ima komadiće kestena, a i ostali sastojci su više nego odlični.

    OdgovoriIzbriši
  2. Buoneee! Castagne e noci!
    Torta deliziosa!;-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Zelo zanimiva tortica. Bolj me spominja na kolač, ki ga je pripravljala moja mama.

    OdgovoriIzbriši
  4. Tudi pri nas smo imeli kostanjevo sladico. Ampak tvoja tortica se mi zdi, da je bila božanska.

    OdgovoriIzbriši
  5. Ciao Ljuba!
    Sono passata a trovarti.
    A dispetto del mio nome, purtroppo non capisco nemmeno una parola nella tua lingua... Ma molte immagini parlano da sole! :)
    A presto.

    OdgovoriIzbriši