Skupno število ogledov strani

četrtek, 25. oktober 2012

šelinova juha - šelinka


Šelinka je tipična kraška jed, ki so jo gospodinje včasih pripravile ob trgatvi. Pripravile so jo iz šelina (gomolja in listov zelene) in zgostile s prežganjem pripravljenem na masti. Noter je šel tudi kos svinjine (parkelj, klobase, panceta, pršut). Danes obstaja veliko "izpeljank" te juhe. Eno takih izpeljank sem pripravila tudi jaz.




 sestavine za 2 do 3 osebe:

1 velik gomolj zelene
3 večji krompirji
3 srednji korenčki
100 g slanine v kockah
1 čebula
sol 
2 stroka česna
svež majaron
2 listka loviže
žlička posušenega korijandra
1/2 žličke ingverja
noževa konica pekoče paprike
olivno olje
2 listka svežega žajblja





Na kocke sem narezala zeleno, na kolesca korenje. Krompir sem olupila, zrezala na večje kose in dala v kozico z mlačno vodo (cca 2 l). Ko je voda s krompirjem zavrela sem solila. Kuhan krompir sem s penovko preložila v skledo in ga spasirala z ročno pasirko. Vrnila sem ga v kozico, v kateri se je kuhal.
Čebulo sem sesekljala in jo posteklenela na olivnem olju (vmes sem jo malo solila), dodala sesekljan česen, kocke pancete, čez nekaj časa še zeleno in korenje. Zelenjavo sem dušila cca 5 minut, potem sem jo dodala krompirju. Dodala sem še začimbe in kuhala  na rahlem ognju še 15 minut.

Včasih so šelinko gospodinje postregle  s krompirjevo, koruzno ali ajdovo polento. Ker sem imela koruzni kruh, sem priložila kar tega (kupljenega, ne domačega).





9 komentarjev:

  1. Pri nas na obali pa rečemu temu "šelen" :)
    Meni osebno ni pri srcu.
    Ampak tole tvojo mineštrinco bi pa provala, zgleda tako domača in rustična :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Šelen, ja sej tudi mi rečemo po domače šelen oz. šeln, no... pravilno slovensko je zelena. Sam šelen je res malo karakterističnega okusa, tako skupaj z drugimi sestavinami pa se tudi njegov okus malo "porazdeli". Meni je okus šelina močno všeč in ga rada jem tudi samo z malo česna in olivnega olja.
      Lp,

      Izbriši
  2. mmmm, meni je zelena sila všeč.

    kaj pa je loviž, loviža?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Loviža je takšna rastlina, ki čudovito diši po limoni in se jo lahko kar dosti uporablja v kuhinji. Reče se ji tudi citronka pa še kako drugače. Njeno botanično ime je Aloysia Triphyla. Jaz sem jo lansko leto presadila v lonček in sem jo imela celo zimo in pomlad na okenski polici. Ko se je malo razrasla, sem porezala vršičke in je zopet pognala nove. Tudi letos bom ponovila poskus.

      Izbriši
  3. ¡Qué bella propuesta me encanta ! soy fan de las sopas,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  4. Vauuu, danes sem skuhala tole šelinko in je bila prav odlična. čeprav mi je v osnovi okus precej močan, ni bilo problema, ker se lepo ujame s slanino in korenjem. Super je in prav gotovo bo pogosto na mizi v zimskih dneh.

    OdgovoriIzbriši